-53%

VRIES, P. de - Wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd

Artikelnummer: 9789033125201
Artikel 538 van 569
€ 17,90 € 8,50 (inclusief btw)
Voorraad 1 stuk

P. de Vries | overdenking | de heerlijkheid van God en van Christus in het Oude en het Nieuwe Testament.

Serie Hersteld Hervormde Studies - deel 7.

In het Oude Testament heeft de heerlijkheid van God een grote plaats. Bij die heerlijkheid gaat het onder andere om Gods machtige daden. Zo blijkt Gods heerlijkheid in de schepping, maar meer nog in de uittocht uit Egypte. Deze uittocht wordt, zo hebben de profeten voorzegd, eenmaal door een nieuwe uittocht overtroffen. Dan komt Gods heerlijkheid nog glorierijker openbaar.
De heerlijkheid van God manifesteert echter niet alleen in Gods daden, zij kan ook een aanduiding zijn van Gods heilrijke aanwezigheid. Op aarde is het heiligdom de woonplaats van de heerlijkheid van God. Alleen dankzij de dienst van de verzoening kan Gods heerlijkheid onder mensen wonen.
Gaan we naar het Nieuwe Testament, dan zien we dat het begrip ‘heerlijkheid’ niet alleen met God de Vader, maar ook met Jezus Christus wordt verbonden. In Christus is Gods heerlijkheid belichaamd op een wijze, die de manifestatie daarvan in de oude bedeling overtreft. Het zien op Jezus vervult de christen niet alleen met ontzag, maar vooral met vreugde.

ISBN: 9789033125201

Paperback - Den Hertog - 170 pag.



Voor de agenda klikt u op het blokje hieronder

Bij ons betaalt u met een veilige verbinding via iDeal.

© 2015 - 2024 deboekenhoeve | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel