2ehands

ELGERSMA, Franciscus - De beste Bidder

Artikelnummer: 329752
Artikel 643 van 2425
€ 3,00 (inclusief btw)
Het artikel is uitverkocht.

Franciscus Elgersma | preken | gebed | 1e kruiswoord.

Ds. Franciscus Elgersma (1627-1712) diende de Friese gemeenten Oudkerk en Roodkerk, Leeuwarden, Oudeschoot en Grou. Van hem verschenen verschillende boeken, waaronder zeven preken over de zeven kruiswoorden van de Heere Jezus.
‘De beste Bidder’ is zijn verklaring van het eerste kruiswoord. Na een grondige verklaring van de tekst volgt de toepassing in verschillende leringen. Zo schrijft hij bijvoorbeeld over Jezus als onze enige Voorspraak bij de Vader: Hij is de enige Voet om te gaan tot de troon van Gods genade; de enige Hand om onze verzoeken aan de Heere over te leveren; de enige Mond om onze gebreken Gode voor te dragen. Hij is onze Stem, waarmee wij de Vader mogen aanspreken, naar de taal van de oudvader Ambrosius. Kortom, Hij is de rechte ladder Jakobs, rakende van de aarde tot aan de hemel, waarbij onze gebeden tot God opklimmen en Gods zegeningen tot ons naderdalen. Hier heet het dan naar het woord van Augustinus, die Christus aldus sprekend invoert: Daar is niet waardoor gij gaat, dan door Mij; daar is niet waarheen gij gaat, dan tot Mij.
Deze eerste preek uit de bundel “Cygnea Cantio” is zo getrouw mogelijk uit de oude druk overgezet in het huidige lettertype met zo weinig mogelijk veranderingen. 

ISBN: 9789079842001 

Paperback - Pro Lectori - Marum - ca. 2015 - 62 pag. 

Gebruikte softcover in zeer goede staat. 



Voor de agenda klikt u op het blokje hieronder

Bij ons betaalt u met een veilige verbinding via iDeal.

© 2015 - 2024 deboekenhoeve | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel